Beheerst het hebben van onrustige benen ook zo jouw leven? Slapeloze nachten en niet weten wat je met je benen aan moet? Met de Flowee massagehandschoen is het masseren van deze benen binnen handbereik. Zonder al te veel moeite kan je met de handschoen een tegendruk geven en stimuleer je de doorbloeding. 

Wanneer je last hebt van onrustige benen, ook wel bekend als Restless Legs Syndroom (RLS), heb je sterk het gevoel dat je je benen moet blijven bewegen. Over het algemeen gaat dit niet gepaard met pijnklachten maar is het wel ontzettend vervelend. De meeste mensen met rusteloze benen ervaren vooral nachts deze klachten, waardoor de nachtrust ook verstoord wordt. De klachten komen net zoveel voor bij mannen als vrouwen en over het algemeen hoor je het meestal bij mensen boven de 65. 

Hoe pas je de Flowee Massagehand toe bij onrustige benen?
Houd bij het masseren altijd rekening dat je alleen de spieren masseert, dus niet de enkels en scheenbenen. Voel je ergens een blokkade of is een gedeelte erg gevoelig vanwege een blessure overleg dan met een arts over het gebruik van de massagehandschoen. massagehand gebruiken ter ontspanning van je spieren en rusteloze benen, spierpijn

  1. Je kan de massagehandschoen gebruiken terwijl je op de bank zit (dit kan zowel wanneer je de onrustige benen ervaart maar ook uit voorzorg). De massagehandschoen kan je dan gebruiken over de kleding heen. 
  2. Als je ’s avonds in bed ligt en je wordt wakker van de onrustige benen gebruik dan de massagehandschoen om een tegendruk te geven. Achter elk kogeltje vind je een uitsparing, hier kan je jouw vinger op leggen en extra druk geven met een kogeltje om meer kracht op een plek te geven. 
  3. Als je op een stoel of bank zit kan je massagehand ook op de grond leggen, ga dan met je voet rollend over de massagehandschoen heen. Let hierbij wel op dat je de massagehandschoen op een stroeve ondergrond legt of tegen een tafelpoot aan zodat deze niet weg rolt. 
  4. Last but not least: Laat je masseren! De Flowee massagehandschoen is erg makkelijk in gebruik en ook door iemand anders makkelijk te gebruiken om bij een ander te doen. Hierbij adviseren wij meestal de handschoen op kleding te gebruiken en niet op de blote huid. De balletjes kunnen koud en wat hard aanvoelen. Belangrijk dat je hierbij relaxed en rustig masseert, overleg wat wel en niet prettig aan voelt. 

 

Als extra aanvulling kun je ook de kleine variant spijkermat gebruiken tegen onrustige benen. De mat stimuleert de doorbloeding in je lichaam door de scherpe uiteindes die in je voeten prikken. Ook zitten in je voeten heel veel drukpunten die je met de Flowee spijkermat ook stimuleert. Wil je hier meer over lezen? Bekijk dan onze blog; De Flowee Spijkermat in 3 stappen gebruiken voor koude, vermoeide en pijnlijke voeten, onrustige benen of hielspoor.

Wanneer je last hebt van onrustige benen kunnen wellicht de volgende tips de klachten ook verkleinen; 

  • Voldoende beweging, dit kan door een flinke wandeling, fietsen, yoga of een andere sport (door elke dag minimaal een half uur te bewegen stimuleer je de doorbloeding, voel je jezelf fitter en krijg je meer energie). 
  • Frisse slaapkamer.
  • Zorg voor voldoende nachtrust, niet te weinig maar ook zeker niet te veel (7 a 8 uur is voor een volwassene voldoende). Blijf niet te lang in bed liggen. 
  • Ga regelmatig staan wanneer je veel zittend werk beoefent en rek/strek je benen regelmatig door wat oefeningen te doen.
  • Eet en drink niet teveel voordat je gaat slapen.
  • Zorg voor rust en ontspanning. 
  • Drink zo weinig mogelijk cafeïne houdende dranken en alcohol. 
  • Neem voldoende vitaminen en mineralen. 
  • Vermijd intensieve inspanning voor het slapen gaan. 
  • Warme en koude voetenbaden.