Je herkent het vast wel; na een lange dag werken van die zware, vermoeide benen en pijnlijke voeten. Je vraagt best veel van je voeten door de hele dag in beweging te zijn en op je voeten te staan. Belangrijk is het dan ook om op tijd je rustmoment te pakken en je voeten te laten herstellen.

Met de Flowee spijkermat stimuleer je de doorbloeding, zeker een aanrader wanneer je last hebt van hielspoor;
Door gebruik van de Flowee spijkermat stimuleer je de doorbloeding en worden de afvalstoffen in je lichaam sneller afgevoerd. De spieren in je voet worden verwarmd door de doorbloeding en gaan meer ontspannen. De ontsteking en irritatie in je hak zal op deze manier verlicht worden en sneller over gaan.

 
Heb je nu altijd last van koude voeten dan biedt de spijkermat ook zeker een uitkomst. Door de stimulatie van de doorbloeding in je voeten worden je voeten van binnen uit verwarmt. Op deze manier verbeter je ook de doorbloeding en zal je door dagelijks gebruik minder last hebben van koude voeten en of wintertenen.
 
 
Hieronder leggen we in 3 simpele stappen uit hoe je de mat kan gebruiken voor je voeten.
  1. Ga op de bank zitten en leg de mat onder je voeten. Voor een extra ontspannen gevoel kan je een relaxt muziekje opzetten en er een meditatiemoment van maken. Maar je kan de mat ook zeker gebruiken tijdens Netflix of jouw favoriete soap.
  2. Blijf rustig zitten en oefen met je voeten wat druk uit op de mat. Van je tenen naar je hak en weer terug, hierbij kan je een ronddraaiende beweging maken. Op deze manier pak je alle drukpunten in je voet mee en stimuleer je de doorbloeding richting je voeten.
  3. Wanneer oefening 2 prettig aan voelt kan je langzaamaan gaan staan. In het begin zal dit een pijnprikkel geven, je lichaam maakt      dan endorfine en oxytocine aan. Blijf stil staan na een paar minuten merk je dat de pijnprikkel minder wordt en dat je het makkelijker kan handelen.

 
 
Voor het beste resultaat oefen je deze oefening 10 minuten uit. Het kan zijn dat je in het begin maar een paar minuten vol houdt, dit is niet erg. Bij deze oefening is het belangrijk dat je altijd naar je eigen lichaam blijft luisteren. Kom dan gewoon van de mat af en probeer het na 10 minuten nog eventjes. Wanneer je de oefening elke dag uitvoert, merk je na een paar dagen dat je het al langer vol kan houden dan de eerste keer.
 
Tip: Is deze oefening nog te heftig? Trek dan een paar sokken aan, hierdoor verlicht je de intensiteit van de oefening.